Terugblik op de activiteiten

WANDELEN
Bij de laatste wandelingen hebben we het heel goed getroffen met het weer. Dat is een pluspunt, vooral in het voorjaar als alles begint te ontluiken. Wat het weer betreft zijn we tevreden, maar wat het aantal deelnemers betreft niet. In verband met het aantal deelnemers
wijzigt ons programma wel eens. Zo zijn we 31 maart in Zwolle gebleven en hebben een rondje langs de stadsgracht gelopen. We begonnen in park Eekhout, waar we een fontein bekeken toen er een klas schoolkinderen langs kwam, die bij die fontein uitleg kreeg over het oorlogsverleden van Zwolle. Eind april hebben we gelopen in het Kadoelerbos en zijn daarna naar de tulpenpluktuin in Marknesse geweest, waar tot half mei duizenden tulpen vol ongeduld op plukken staan te wachten.

Keramiekmuseum in Leeuwarden

VAN DE KUNSTCOMMISSIE
Op 21 april zijn we met ca. 30 personen naar het keramiekmuseum in Leeuwarden geweest om de bijzondere tentoonstelling “Unbroken” van Bouke de Vries te bekijken. Na een voorspoedige treinreis en korte wandeling genoten we in het museum van koffie met oranjekoek. Daarna kon iedereen op eigen gelegenheid de prachtige tentoonstelling bekijken.

Eindelijk volwassen
Frits de Lange heeft op 24 april jl. voor ons een lezing verzorgd onder de titel “Eindelijk Volwassen”. Mooie, voor velen herkenbare verhalen, afgewisseld met ontroerende liedjes over wijsheid en ouderdom, gezongen door Eessa Frieman, begeleidt door Frits op zijn gitaar. Gezien de positieve reacties kunnen wij zeker terugkijken op een mooie en geslaagde middag.

Paasviering
Zoals u in de Nieuwsbrief heeft kunnen lezen heeft de collecte tijdens de Paasviering het mooie bedrag van € 229,15opgebracht. Ditbedrag is door ons opgehoogd naar € 250,00 en middels een cheque op 14 april jl. persoonlijk overhandigd aan Riëtte Dankelman van Stichting Zwolle Doet tijdens eens inzetbespreking met alle vrijwilligers. Ze waren zeer verrast en heel dankbaar voor onze gift.

Bloemschikken

Het bloemschikken op 25 maart, verliep in een goede sfeer en heeft mooie eindproducten opgeleverd.

Paasviering

De Paasviering op 27 maart werd net als vorig jaar goed bezocht. Het was een mooie dienst met na afloop de gelegenheid elkaar te ontmoeten onder het genot van een kop koffie of thee met een plak
krentenwegge.
De opbrengst van de collecte, € 229,15, is bestemd voor Stichting Zwolle Doet.

Naar het paleis het Loo

Met de kunstcommissie naar paleis het Loo
Op 20 januari vertrokken we met 60 personen naar paleis ’t Loo. Na aankomst wachtte ons een heerlijke lunch in de Prins Hendrik garage.
Daarna trok ieder zijn eigen plan. Een bezoek aan de tentoonstelling de Dresscodes was de moeite waard en ook was er gelegenheid om jezelf in zo’n heerlijke jurk te hullen. Verder was er de mogelijkheid om één of twee audiotours te volgen met oortjes in of op schrift. We sloten de dag af met koffie/thee met gebak en waren rond 17.45 u weer veilig met de bus in Zwolle.